• Hallo

    Ik wil wordpress installeren (net gedownload van de nederlandse site) maar moet blijkbaar eerst een database maken. Ben nogal een leek betreffende wordpress.

    Ik vernam dat je wordpress kan installeren en een database kan maken zonder MAMP. Weet hier iemand wat meer over en zo ja, kan je me dan stap voor stap zeggen wat ik juist moet doen. Graag heel simplistisch uitleggen aub :-

    Alvast bedankt!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Waarom wil je geen MAMP?

    Je wilt databases aanmaken zonder MAMP, je wilt een webserver zonder MAMP en je wilt PHP kunnen draaien zonder MAMP. Maar MAMP draait alles volautomatisch.

    MAMP staat voor:
    Mac
    Apache
    MySQL
    PHP

    Dat is precies wat je nodig hebt om WordPress te draaien. Niets meer en niets minder 🙂

    Thread starter cancale

    (@cancale)

    Het is niet zo dat ik geen MAMP wil, maar hoorde in het verleden dat dit niet nodig is.? Misschien heb ik het verkeerd begrepen en bedoelde men dat het niet nodig is om dit local op je computer te zetten?
    Zoals ik zei, ben een leek en alle goede raad is welkom!

    Dus als ik je goed volg, installeer ik wordpress met MAMP, maak een database aan en installeer ik dan mijn thema.?

    MAMP is niet nodig, maar alle onderdelen er van wel. Dus ik zou MAMP aanraden omdat die alle onderdelen automatisch voor je installeert en bijhoudt. Mits je op je eigen computer wil testen met WordPress.

    Dus ja, installeer MAMP, creëer een database, zet de WordPress files op de juiste plek en installeren maar! Daarna kan je je thema installeren.

    Thread starter cancale

    (@cancale)

    Hallo alles goed gelukt! Dank je wel!!!
    Nu zit ik echter met een ander probleem. Ik heb mijn thema (Brooklyn) geïnstalleerd, maar vermits er verschillende demo’s waren, wou ik van twee demo’s het beste. Natuurlijk is het nu een hoopje geworden. Ik verwijderde het thema en installeerde het opnieuw, maar de pagina’s blijven staan en dat is het probleem. Als ik deze ook verwijder, komen ze niet mee met het opnieuw installeren.

    Ik weet niet of het duidelijk is 🙁 Hoop van wel. Kan iemand me verder helpen aub.

    Thanks!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Het onderwerp ‘Installeren zonder mamp’ is gesloten voor nieuwe reacties.