• De beroemde 5 minuten installatie duurt nu al een uur en gestrand bij stap 6:

Voer het installatiebestand uit door het te openen in je favoriete browser en naar install.php te navigeren. Afhankelijk van waar je de bestanden hebt gezet, kun je het vinden in de wp-admin folder: wp-admin/install.php.
    Voorbeeld: http://www.example.com/wp-admin/install.php

Vragen:
    Waar vind ik dat installatiebestand?

install.php kan ik alleen openen op mijn mac en krijg dan in safari (in FF krijg je alleen wit veld) of notepad een bestand vol met html waarin onder meer wordt vermeld dat mijn server geen php ondersteunt (doet mijn webhoster wel)

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je upload alle bestanden van wordpress naar de root en activeert dan de install.php
    Daarnaast moet je een database hebben waar het wordt weg gezet.

Thread starter Olivier67

(@olivier67)

Dank voor je reactie.
    Waar vind ik de root? Hoe activeer ik die install? Database had ik al aangemaakt zoals beschreven in het stappenplan.

Ik ga meestal alle bestanden van wordpress uploaden naar de website. Als je verbinding met de website maakt via FTP, dan zie je een map public.html.
    Die klik je open en dan zit je in de root van je website. Daarin upload je alle bestanden van wordpress.

Dan maak je een database aan bij je webhost. Je hebt dan nodig: database name, database pasword, database user en de hostname. In de meeste gevallen is dat Localhost en hoef je daar niets te veranderen, maar soms heeft het een andere naam.

Dan ga je weer naar je FTP programma en zoekt tussen de net geuploade bestanden de wp-config-sample.php. Kopieer deze even naar je eigen pc, en verander de naam in wp-config.php.

Open dit bestandje en vul de gegevens in, die je net gekregen hebt na de installatie van de database.

Upload dit bestandje naar de website. je bent er bijna nu!

Ga via de browser naar je website http://…..nl/wp-admin/install.php

Als je de config goed hebt ingevuld kom je nu op de installatie van wordpress. je moet enkel de naam invullen, wachtwoord, en e-mail adres.

Krijg je een andere pagina te zien, dan heb je waarschijnlijk iets niet goed ingevuld in het wp-config.php bestandje en moet je die even weer goed bekijken.

Succes!! ;D

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Het onderwerp ‘5 minuten installatie’ is gesloten voor nieuwe reacties.