Ondersteuning » Algemeen WordPress » 5.8.1 update wordt 2x weergegeven op Updates pagina

  • Er lijkt zich een gekkigheidje voor te doen op de Updates pagina (onder “Een nieuwe versie van WordPress is beschikbaar.”)

    De 5.8.1 update lijkt 2x gerendered te worden.

    Kan iemand dit bevestigen ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Thread starter nlpro

    (@nlpro)

    WordPress versie 5.8

    Om dit te kunnen zien moet onder Settings de Site taal wel op Nederlands staan.

    Ik zie overigens (in de HTML code van het Updates scherm) dat het om 2 forms gaat waar de hidden locale input resp op nl_NL en op en_US staat. Dit komt echter niet tot uiting in de zichtbare UI…

    Het lijken 2 nl_NL updates te zijn …

    Naar mijn idee klopt er iets niet.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door nlpro.

    Hoi,

    Ik zie dit 2 keer onder elkaar staan (plus de update knop):
    Je kunt handmatig updaten van WordPress 5.8 naar WordPress 5.8.1–nl_NL:

    Maar na het updaten is alles weer leeg dus in orde.

    Guido

    Thread starter nlpro

    (@nlpro)

    Hee Guido,

    Ja exact, dat is ook wat ik zie.

    Afgaande op wat de UI toont zouden beide knoppen hetzelfde moeten doen. Maar is dat ook zo als bij de 1 locale=nl_Nl en bij de ander locale=en_US is …

    En als beide Updaten knoppen toch iets anders blijken te doen, moet dit dan ook niet visueel in de UI tot uitdrukking komen ?

    De Updaten knoppen en begeleidende tekst zien er nu hetzelfde uit. Dus hoe weet een gebruiker wat het verschil is ?

    Volgens mij is dit ook in het verleden niet zo geweest. Raarrrr

    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door nlpro.

    Hoi,

    Die onderste is inderdaad om de standaard Engelse te updaten. Zonder vertalingen. Is dus waarschijnlijk een bug/foutje..

    Maar even in de gaten houden of er een ticket voor wordt aangemaakt om dit te fixen.

    Guido

    Thread starter nlpro

    (@nlpro)

    Guido,

    Yup, er gaat zeker iets mis.

    Ik heb voor de gein op de Deze update verbergen knop geklikt.

    En na een auto refresh van de pagina is de eerste update verdwenen en wordt de 2e update (en_US) nu wel correct (en als enige) weergegeven:

    Je kunt handmatig updaten van WordPress 5.8 naar WordPress 5.8.1:

    Update naar versie 5.8.1

    Euhhh, alleen hoe krijg ik mijn (verborgen) eerste update weer terug ?

    De UI geeft mij geen optie daartoe (bug?). Dus de core code doorgespit en gevonden dat je handmatig de dismissed_update_core optie in de wp_options tabel kunt wegknikkeren.

    Refresh van de Updates pagina en … voila daar istieweerrrrr … en jawel de 2e update is weer hetzelfde als de eerste update …hihi Tis in ieder geval consistent 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Het onderwerp ‘5.8.1 update wordt 2x weergegeven op Updates pagina’ is gesloten voor nieuwe reacties.