• Ik heb geprobeerd wordpress te installeren, eerst kreeg ik database fout, dat is opgelost, maar nu krijg ik alleen maar 404 Not Found
    The requested URL / was not found on this server.
    Ik ben helemaal nieuw en dus onbekend met wordpress.org. Ik kan niet vinden wat ik fout doe. Wie kan mij tips geven en helpen?
    Site zou moeten zijn:www.eliannesweelssen.nl

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Hi Elianne,

Ik heb je site bekeken.
    Een paar dingen vallen op…;-)

• Je gebruikt een US-UK engelse versie van WP
    • >>De taal kun je vanaf WordPress 4.0 eenvoudig via het menu Instellingen (Settings) aanpassen, onderaan in het algemene instellingen-scherm.

Nadat je de taal Nederlands hebt geselecteerd en de wijziging hebt opgeslagen zal WordPress een automatische controle doen of de benodigde vertaalbestanden al geïnstalleerd zijn.

Is dit niet het geval dan zul je zien dat WordPress aangeeft dat er nieuwe vertaalbestanden te installeren zijn. Dit gaat automatisch, net als het updaten van WordPress, de plugins en de thema’s, en kan vanaf de update pagina (jouwsite.nl/wp-admin/update-core.php) geïnitieerd worden.

• 404 Not Found, betekent dat de pagina niet gevonden wordt;
    • >>De site -op zich- werkt dus, maar een [?home] pagina wordt niet gevonden.
      Zoek ik wat verder door bijv. ‘sample’ in te voeren in het zoekveld, dan zie ik de sample page [voorbeeld pagina].
      Daarmee is het duidelijk dat de site ik elk geval [redelijk] werkt.

>>>Toch krijg ik het idee dat er bij de installatie iets niet goed is gegaan. Zo ontbreekt bijvoorbeeld een menu

== == == advies

1. download een ‘schone versie’ van WP [in de taal van je keuze] naar je PC
    2. UNzip // uitpakken de wp-bestanden
    3. gebruik een FTP-programma [bijv. filezilla (gratis)] om je site te benaderen; Je webhost heeft je vast de benodigde FTP-inloggegevens gestuurd.
    4. FTP: UPload de ‘verse’ WP-bestanden naar je site; Desgevraagd OVERSCHRIJF de bestaande versie [evt. inhoud blijft bewaard!]
    5. Browser: Ga naar je site >> druk <CTRL-F5> om je browser te verversen
    6. bekijk het resultaat; Als het goed is heb je nu een ieuwe basis-site die [weer] werkt

Loop je vast? Kom je er niet uit?
    Vraag gerust. Stap voor stap gaat het best lukken.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Het onderwerp ‘404 pagina’ is gesloten voor nieuwe reacties.