404 error bij posten comment
-
Heb je zelf veel in de PHP gewerkt? Want ik kom niet eens op je site, ik raak in een oneindige lus. Ik zou je comments eerst maar een tijdje uitschakelen en kijken wat er aan de hand is, maar bovenal kijken waarom je weblog niet bereikbaar is…
Hoi IJsbrand,
Dank voor je reactie. het enige wat ik qua PHP gedaan hebt is een .htaccess gemaakt. Dit omdat ik eerder een 404 error kreeg als ik een pagina probeerde te bewaren. De .htaccess heeft dit opgeslost.
Het in een lus komen begrijp ik niet. Ik krijg inderdaad een melding dat de webpagina niet gevonden kan worden als je op de link klikt, maar als je vervolgens nogmaals op enter drukt in de adresbalk kom je wel op de site. Ook als je het adres handmatig intypt kom je gewoon op de site.
Kan het zo zijn dat de .htaccess al deze problemen veroorzaakt, of zit het in de MOD-security (lees ik ook veel over in combinatie met nieuwe versie van WP)? Alvast bedankt voor alle input!
Inderdaad, ik ben nu ook op de site gekomen. Als je kijkt naar de URL die wordt aangeroepen als je een comment probeert te plaatsen dan zie je dat er iets niet goed gaat: http://www.timetation.com/www/htdocs/timetati/%5Ehttp://86.93.198.139/$. Hij gaat helemaal vanaf het begin van de server een pad maken, ik denk dat dat mede door het .htacces bestand komt. Ik weet niet hoe je dit 1,2,3 op kan lossen..
Mijn idee is om alle berichten/foto’s e.d. op te slaan zodat je ze makkelijk weer online kan zetten. Ook moet je kijken naar dingen waar je veel tijd aan hebt besteed dat je dat in ieder geval op slaat.
Daarna maak je je hele server leeg (n ieder geval
alles wat met wordpress te maken heeft), dus ook je .htacces. Ook verwijder je de database, zorg dat je de belangrijke dingen bewaard. In de database staan de instellingen en gebruikers, dit kan een van de problemen zijn.
Download nu WordPress 2.7 en het thema opnieuw en begin gewoon weer met het begin, je post e.d. kan je snel weer posten vanaf wat je opgeslagen hebt.Dit is mijn idee, ik weet natuurlijk niet hoeveel werk je aan het thema hebt besteed en je moet kijken of je dit waard is. Volgens mij is dit de snelste oplossing, anders moet je nog even wat reacties afwachten om te kijken of mensen het wel kunnen ‘oplossen’.
Mvg, IJsbrand
Hoi IJsbrand,
Dank voor het proberen en je advies. Ik denk dat er inderdaad niets anders op zit. Op zich geen probleem, want ik kan alles redelijk snel weer online zetten. Met zoveel WordPress-logs moeten er toch ook heel veel goede .htaccess files zijn die wel goed werken. Heeft iemand enig idee hoe ik aan een goede (basis) .htaccess kan komen voor WordPress? Ik heb zelf heel weinig kaas gegeten van PHP… Alvast bedankt!
Hoi IJsbrand,
Heb je advies opgevolgd en alles opnieuw geinstalleerd. Bleek dat er twee problemen waren. Allereerst had ik een verkeerde SQL-database aangemaakt die er voor de problemen met het adres zorgde.
Verder was het de upgrade naar 2.7.1 die de boosdoener bleek te zijn. Er was hier iets fout gegaan waardoor hij de 404 error gaf. Alles draait nu gelukkig weer! Dank voor je hulp en een fijne dag verder!
Mooi zo, fijn om te horen. Zit het hem uiteindelijk toch ergens anders in dan je dacht.;).
Jij ook een fijne dag!
–
- Het onderwerp ‘404 error bij posten comment’ is gesloten voor nieuwe reacties.
(@thomas19007)
15 jaren, 12 maanden geleden
Hallo,
Recent ben ik met WordPress gestart. Met vallen en opstaan heb ik al wat problemen opgeslost, o.a. met hulp van de codex en het engelstalige forum, maar nu wordt ik geconfronteerd met een probleem waar ik niet uit kom;
Als iemand een comment wil posten dan kan deze alles invullen, maar op het moment dat je drukt op de knop “post comment” krijg je een 404 error; kan webpagina niet vinden.
Ik heb alle opties al doorlopen in Settings -> Discussion, maar dat schijnt niet het probleem te zijn. Zelfs als ik ingelogt ben krijg ik dezelfde foutmelding. Helaas kon ik in de Codex en op de forums niets vinden dat me verder kon helpen.
Mijn blog is te vinden op http://www.timetation.com en draait met WP 2.7.1
Ik maak gebruik van theme Zeke (2-Column) 1.0 + Widgets by Michael D. Pollock.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Alvast bedankt!