• Opgelost jarigstraatsma1962

(@jarigstraatsma1962)

Hoi! Ik ben nieuw met WordPress en ik ervaar nu iets vreemds. Mijn website kan ik gewoon benaderen op mijn telefoon, ook kan ik inloggen op WP. Maar op mijn vaste computer en laptop lukt het allemaal niet. Forbidden, zegt ie dan. Mijn website host zegt wel dat hij iets raars ziet in mijn IP adres, ik heb kennelijk zelf mijn eigen toegang geblokkeerd. Hij kan dat niet veranderen. Ligt het an plugins? Ik heb wooCommerce en WishlistMember onder andere. Is daar iets mee aan de hand? Een instelling die er voor zorgt dat ik zelf geen toegang hebtot mijn website? Weetiemand meer? Kortom: HELP!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Dat klinkt vervelend. Het lastige is dat wij natuurlijk niet kunnen zien wat je met eventuele IP instellingen hebt gedaan. De mogelijkheden daarin verschillen dan DNS tot DNS, van server tot server en zelfs van WordPress installatie tot WordPress installatie. Gebruik jouw telefoon eens als hotspot en ga dan via de wifi van jouw telefoon met de computer naar jouw site. Lukt het nu wel met jouw computer? Dan is er inderdaad een IP block. Lukt het niet, kan het iets zijn op jouw computer dat de beveiliging bij de host iets te hard kietelt. Hoe dan ook, een lastig onderwerp. Kom je er niet uit, is het misschien handig om hier wat meer details te delen of een commerciële WordPress Helpdesk te zoeken. Vaak ben je voor een paar tientjes weer geholpen.

Thread starter jarigstraatsma1962

(@jarigstraatsma1962)

Het is een IP block. Kennelijk ook een raar nummer. Aan plug-ins zal het niet liggen. Gechecked. Alhoewel ik denk (als leek) dat het een instelling is binnen WP. Maar weet niet waar te zoeken. Computer, iPad, laptop werkt het niet telefoon wel. Vreemd toch?

Guido

(@guido07111975)

Hoi,

Zoals Arjan al zegt kan het aan van alles liggen.

Het CMS WordPress heeft zelf geen instellingen op dit gebied. Als je een security plugin zoals bijvoorbeeld Wordfence gebruikt, deactiveer die dan eens en kijk of je dan wel altijd toegang hebt. En bekijk het htaccess bestand dat in de hoofdmap van je WP-installatie staat ook eens. Kun je doen via FTP of je hosting panel.

Guido

Thread starter jarigstraatsma1962

(@jarigstraatsma1962)

Het probleem is getackeld. Het is een ip block. Blacklist. Ik kon wel mijn website benaderen via de WiFi van mijn telefoon. Nu nog de ban opheffen. Dank allen voor het meedenken!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Het onderwerp ‘403 wel op laptop, niet op telefoon’ is gesloten voor nieuwe reacties.