Ondersteuning » Algemeen WordPress » 3 x index.php wat nu ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Hoi Senadance,

    Mijn advies is om je oude website (HTML) eerst te downloaden naar offline. Deze kan je (zonder dat ze op de server staan) openen door er dubbel op te klikken. In Chrome krijg je dan bij de url: c:/gebruikers/[naam]/website/index.html bijvoorbeeld.

    Wanneer je hele website offline is, moet je de public_html map legen. Dus NIET de map public_html verwijderen, maar in de map gaan staan en daar de bestanden verwijderen).

    Wanneer je dit klaar heb kan je via Installatron (meestal te vinden via je webhosting of DirectAdmin). Hier kan je dan kiezen voor een WordPress installatie. Je moet dan enkele settings instellen en je WordPress word automatisch geinstalleerd.

    Maak altijd eerst een BACK-UP van je website voordat je dingen gaat verwijderen!

    Hoop dat ik het wat eenvoudig heb uitgelegd. Als je vragen heb, laat ze maar weten. Ik wil je er best meehelpen 🙂

    Thread starter senadance

    (@senadance)

    Bedankt voor je antwoord, maar ik geloof niet dat ik snap wat je bedoeld.

    Maar de HTML website moet nog online blijven, totdat de wordpress website klaar is. En wordpress is dus al geïnstalleerd.

    Als ik mijn index.php hernoem, dan is de html website gewoon zichtbaar.
    (index.php gaat voor index.html)

    Maar op een of andere manier worden er dus schijnbaar extra index.php aangemaakt. (?)

    Ik bedoelde dat je HTML website ook offline kan worden bekeken. Dit is helaas niet mogelijk met php documenten.

    Ik denk dat de dubbele index.php komt doordat je deze hernoemd. Verander je dan de index.php in de eerste map van je server of verander je deze dan in je wp-content/themes map?

    Je kunt (als je Windows gebruikt) ook het programma WAMP installeren. Hiermee kan je jouw server op jouw computer na bootsen waardoor je hem op je computer kunt bewerken en aanpassen (WordPress en je thema/plug-ins moeten dan in de map WWW staan). Wanneer hij dan klaar is, kan je doormiddel van een FTP programma (FileZilla of Adobe Dreamweaver) de bestanden uploaden naar je website.

    Al raad ik je zelf wel aan om maar één soort website online te hebben. Wanneer je index.php en index.html heb, weet de browser niet wat hij moet kiezen en kiest hij dus voor de index.php, wat jij al zei. Tenzij je de HTML website in een subfolder heb staan (domein.nl/oud/index.html).

    Eventueel zou je er nog voor kunnen kiezen om een Under Construction plug-ins te kiezen (https://nl.wordpress.org/plugins/tags/under-construction). Die je kunt redirecten naar een index.html pagina. Wanneer je website klaar is, kan je die weer deactiveren en staat je WordPress website online. Daarna raad ik je aan om je HTML website te verwijderen van je website.

    Thread starter senadance

    (@senadance)

    Bedank Michael

    Ik heb voor de laatste optie gekozen.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Het onderwerp ‘3 x index.php wat nu ?’ is gesloten voor nieuwe reacties.