Ondersteuning » Thema en CSS/opmaak » 3 kolommen met links en rechts widgets

• Opgelost Damiaan van Vliet

(@damnsharp)

Goedemorgen,
    Klant wil een 1 pagina website maar wat blijkt, het ontwerp bestaat uit een header en daaronder 3 kolommen die aangepast moeten kunnen worden in WordPress. Volgens mij wordt het dan een header met links en rechts een sidebar van widgets en midden een pagina. Kan ik dat door uitbreiding van Twenty_Ten thema wat ik als basis altijd gebruik, iets mee doen?
    Ik programmeer meestal eerst de website in HTML/CSS waarna ik hem dan omzet naar WordPress (zo’n beetje de Cris Coyier cursus manier van Lynda.com).
    Lukt dat in Twenty_Ten thema of moet ik ander thema pakken?

Thanks.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Thread starter Damiaan van Vliet

(@damnsharp)

Oh, ik heb al naar ThirtyTen gekeken maar dat is een style.css toevoeging op TwentyTen maar misschien lukt het daarmee wel al. Ga het proberen.
    Tips zijn tussendoor altijd welkom! Kijk, 3 kolommen in CSS maken is eenvoudig maar hoe de 3e kolom een 2e sidebar definiëren binnen WordPress weet ik niet hoe. Zal wel bij functions.php moeten.

Ik weet niet wat er in die kolommen moet komen, maar je kan ook werken met custom fields. Dan kan je het voor de klant heel netjes inrichten.

Extra sidebars kan je vrij simpel via Google vinden, zie bijv: http://www.kavdesign.net/blog/coding/how-to-add-extra-sidebar-to-a-wordpress-theme/

Thread starter Damiaan van Vliet

(@damnsharp)

Ah mooi, dank je wel Jasper!

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Ontwerp bestaat uit header (= menu navigatie); +3 kolommen: linkse kolom widget (= submenus) middenste kolom tekst en rechtse kolom opnieuw een balk met widgets.
    Ik vroeg me af hoe jij te werk bent gegaan. Ben gestart vanuit het Twenty_Ten thema en heb ondertussen wel die drie kolommen, maar als ik de middenste kolom met tekst vul, dan zakken de linkse en rechtse kolom tot onder de tekst van de middenste kolom. Ben gewoon van in Dreamweaver te werken, hier zou ik een div container met 3 nieuwe divs voor de 3 blokken maken. Ik vermoed dat het er met wp ietsjes anders aan toe gaat.
    Tnx.

(@damnsharp)

Ik zou een screenshot moeten zien om precies te begrijpen wat je bedoeld. Zo te lezen zit het in de css code, maar toch even resumerend het volgende. Als je functions.php een extra area hebt toegevoegd die voor de right sidebar ben je op de goede weg.

Ik heb in page.php binnen een div “main” een div “sidebar”, “content” en “sidebar2” en in de css geef ik die divs een juiste maat en een float left. Met evt. padding en zo.

#sidebar { width:200px; background:#FBE2E9 ; float:left;}
    #content { width:475px; background:white  ; float:left;}
    #sidebar2 { width:215px; background:#e3e3e3 ; float:left;}

In bijv. page.php roep ik de linker sidebar op <?php get_sidebar(); ?> en dan de tussen een div “content” wordt de loop aangeroepen en dan de rechter sidebar <?php get_sidebar('right'); ?>

De sidebar right heet bij mij “sidebar-right.php”

Het lukt me niet. Misschien kan ik je op een andere manier mijn bestanden even laten zien?
    Alvast bedankt,
    Anne

’t is ok, heb nog wat gezocht op het internet en ben uitgekomen op het Thirty Ten thema, met deze indeling zou het moeten lukken. Tnx!

(@damnsharp)

Ah mooi Anne, ben benieuwd! Anders laat even weten!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Het onderwerp ‘3 kolommen met links en rechts widgets’ is gesloten voor nieuwe reacties.