• Hallo allemaal,

Ik ben gisteren de hele avond aan het stoeien geweest om foto’s netjes geupload te krijgen en heb een aantal stappen die staan op de .eng site gedaan. Helaas zonder resultaat.

http://wordpress.org/support/topic/164999?replies=1

Persoonlijk vind ik het jammer dat er een versie wordt gepromoot om te downloaden die voor een zeer groot publiek, zie de reacties op de .eng site, niet werkt. Dit kun je je toch niet permiteren op weg naar succes? Waarom wordt deze versie ook hier op de index gepromoot?

Iemand reeds een oplossing of is het aanraden er om de laatste versie nog niet te installeren tot deze problematiek verholpen is.

Ik lees het graag.

Arjan

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Nou je kunt op je kop gaan staan, maar de plaatjes krijg je er op de manier zoals het is bedoelt niet in. Ook zijn er geen thumbnails meer te maken. Daarmee maak je meteen een hoop thema’s waardeloos. Men is blijkbaar voor het uiterlijk gegaan, want het ziet er fantastisch uit, maar het werkt voor geen meter. Heb echt een beetje de pest in

Moderator Remkus de Vries

(@defries)

Sleutelbeheer WordPress NL

Ik weet niet precies wat er aan de hand is bij jullie installaties want ik ken deze problemen niet in 2.5 maar een goede work-around lijkt het gebruik van Windows Live Writer te zijn om je berichten mee te maken en te publiceren. Enige is dat de map daar waar je afbeeldingen in geüploadt worden wel beschrijfbaar moet zijn…

Windows Live Writer kun je hier krijgen: http://writer.live.com

Uploaden werkt niet goed in Internet Explorer ( 6.02 hier ). Firefox heeft er weinig problemen mee.

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom WordPress mijn foto’s maar tot 500 pixels laat zien in full modus? Daar zie ik zo snel ook geen instelling voor. En waaruit blijkt nou precies die EXIF ondersteuning?

Qua look is het verder allemaal erg mooi, alleen denk ik dat ze over die gallery functionaliteit iets beter hadden moeten nadenken. En het is erg jammer dat je wel audio kan toevoegen, maar deze dan niet automagisch een embedded playertje erbij hapt.

Inderdaad een herkenbaar probleem bij 2.5 die er overigens prachtig uitziet. Op het moment dat ik een image wil uploaden verschijnt dat rolmenu. Uploaden van schijf lukt nog wel maar hoe je vervolgens het plaatje kan publiceren blijft vooralsnog onmogelijk. Dit blijft in de gallery staan en de showfunctie werkt ook niet.Wie heeft een idee?

Wat ik doe: het is een omweg, en ik hoop ook dat het snel opgelost zal zijn, maar werkt wel, komt ie:
    uploaden via IE (internet explorerer) en plaatsen (en aanpassen) via FF (firefox).

afoka, kun je wat specifieker uitleggen wat en hoe je dit doet. Ik waardeer dat je met een oplossing komt, maar snap niet precies hoe je dit doet.
    Als niemand met een een oplossing komt of een aankondiging dat op korte termijn er iets komt ga ik terug naar een eerdere versie. Ik heb gelukkig back-ups gemaakt en wil verder.

Ik ga upload bestanden in in internet explorer, vervolgens sluit ik deze af (want in IE kun je voor de rest niets bewerken aan bestanden, maar hij slaat ze wel op.)
    Dan ga ik naar firefox ga bericht schrijven of open opgeslagen bericht, vervolgens naar media bestand, bestand klik bij media toevoegen op b.v. afbeeldiing toevoegen, klik media bibliotheek, klik op thumbnail van gewenst bestand en vervolgens kan ik het bestand bewerken en plaatsen.

Er is nog een manier, daarvoor heb ik de handleiding in het nederlands op mijn eigen site geschreven. Zie
    http://www.werkgroepen.net/wordpress25/media-bestanden-uploaden-en-plaatsen/

Groeten Anja Fokker

Hmm, fijn dat je actief beschrijft hoe het op te lossen is Anja maar ik snap het nog steeds niet. Met ftp ben ik behoorlijk bekend (Filezilla) maar hoe dat in IE te doen is me nog steeds niet duidelijk en met FF heb ik totaal geen ervaring. Zou je nog specifieker kunnen zijn Anja? Dan kan ik in 2.5 blijven werken. Dat zou mooi zijn!

humm en ik maar denken dat ik het toch zeer duidelijk omschrijf.

Bestanden uploaden:

Je start IE (internet explorer) op. Je start in IE (internet explorer)
    vervolgens je WordPress site. Je gaat naar bericht schrijven (of pagina schrijven). Je gaat naar media toevoegen en klikt op icoontje van de media die je wilt uploaden (boven je schrijfscherm). Je selecteert de afbeeldingen(of andere bestanden) die je wilt plaatsen vanaf je eigen pc en upload. Dat is het IE(internet explorer) verhaal. IE vervolgens afsluiten, want om je bestanden te plaatsen moet je in FF (firefox zijn)

Bestanden plaatsen:

Je opent FF (firefox). je start je in firefox je WordPress site. Je gaat naar bestand schrijven, of pagina, of bestand bewerken. Je gaat naar media toevoegen. Je klikt op icoontje van de media die je wilt toevoegen (en geupload hebt). Je klikt op media bibliotheek en vervolgens verschijnen de bestanden die je geupload hebt. Je klikt op ‘Toon’ of op de thumbnail van het bestand wat je wilt plaatsen. Je selecteert je voorkeuren in het scherm wat dan tevoorschoon komt. Je klikt invoegen in bericht en je bestand wordt geplaatst in je schrijfscherm. (Eventueel kun je de afmetingen of teksten nog aanpassen in het html scherm). maak je bericht af. klik publiceer en klaar.

Anja bedankt voor je geduldige uitleg. Dat werkt inderdaad naar behoren. Nu toch maar hopen op versie 2.6 waar dit is verholpen. 🙂

Ben blij dat ik niet de enigste ben met dit probleem! Inmiddels is duidelijk dat het probleem bekend is bij de organisatie dus ik verwacht versie 2.5.1 snel met de oplossing!

Verder nog mijn complimenten over de looks! Al is het wel eventjes wennen! :)!

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Het onderwerp ‘2.5 Probleem met Image uploading’ is gesloten voor nieuwe reacties.