• hallo,

Ik wil graag een 2e site starten. Nu vraag ik mij af of dit gewoon mogelijk is naast de bestaande site. Kan ik bijvoorbeeld gewoon naast mijn bestaande site een nieuwe map aanmaken waar ik een nieuwe wordpress installatie in zet?
    Ik heb op de server de volgende mappen staan:
    Mijn website.nl
    php_includes
    php_sessions
    temp

Kan ik dan bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaken waar ik de wordpress installeer?
    En hoe werkt dit met de database? Ik heb nog geen ervaring met wordpress installaties, dus alle informatie is welkom:)

gr,
    Erwin

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je kan meerdere WordPress installaties op 1 website hebben, wel in afzonderlijke mappen of sub-domeinen.
    Of je meerdere domeinen binnen je hosting pakket kan hebben varieert en hoe dat ingesteld wordt is ook per systeem verschillend

Thread starter erwinvs

(@erwinvs)

Bedankt voor je antwoord,
    Ik zal even het hele verhaal uitleggen.
    Ik maak voor iemand een website en wij hebben nog geen domein voor die website.
    Dus nu dacht ik dat ik misschien wel op de server van mijn eigen website kon gaan werken aan de nieuwe website. Maar dat betekent dus ook dat er een aparte wordpress installatie voor die nieuwe website moet worden gedaan. Kan dit gewoon, of gaat mijn eigen website dan rare dingen doen?

En als dat zou kunnen, zou ik dan gewoon een map erbij maken in de zelfde folder als mijn eigen website staat?

Gr,
    Erwin

Als het enkel is om op te testen / ontwikkelen is een sub domein de veiligste oplossing. Je kan ook een lokale ontwikkel omgeving opzetten op je eigen pc.

Thread starter erwinvs

(@erwinvs)

Ik heb mijn WordPress nu lokaal gemaakt via MAMP. Nu wil ik graag de website laten zien aan diegene voor wie ik de website maak. Nu las ik dat dit dus mogelijk was met een subdomein. Klopt het dat deze makkelijk aan te maken is door een nieuw mapje toe te voegen naast die van mijn bestaande site? En kan dit gewoon met 2 verschillende WordPress installaties? Ontstaan er geen conflicten met de database o.i.d?

Alvast bedankt.

Gr,
    Erwin

een subdomein maak je doorgaans aan via het beheer paneel van je webhost, zeer zeker niet door gewoon een mapje aan te maken.

het subdomein is vervolgens wel zichtbaar als een mapje via FTP dat dan weer wel.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Het onderwerp ‘2 wordpress websites op 1 server’ is gesloten voor nieuwe reacties.