Ondersteuning » Algemeen WordPress » 2 verschillende domeinnamen/hostings en 1 dezelfde website

• Ik zou 2 domeinnamen moeten vastleggen nl:
    1. site.be
    onderverdeeld in site.be/nl en site.be/fr
    2. site.nl

De nl versie van de website op site.be en site.nl zijn dezelfde.

Hou kan ik deze het makkelijkst beheren?
    Is het mogelijk om via 1 wordpress installatie zowel site.be/nl als site.nl te beheren? Zo ja, hoe?
    Of is het mogelijk/beter om eerst site.be/nl uittewerken, daarna op site.nl wordpress te installeren, DB van site.be/nl te kopiëren/te exporteren en daarna op site.nl te implementeren?
    Of kan ik beter voor elk een aparte installatie voorzien en afzonder op dezelfde manier uit te werken?
    Of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de hulp!
    Ronald

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Er bestaan plugins waarin je kunt switchen tussen meerdere talen, bijv qtranslate.

Thread starter ronald123

(@ronald123)

@webheer Ik kan dat idd doen voor .be/nl en be/fr aangezien dit over 1 website/wordpress gaat in verschillende talen.
    Maar wat als het over verschillende domeinen gaat? .be/nl en .nl website

Aangezien de .be en de .nl website dezelfde gaan zijn, op wat verschil in teksten na, lijkt mij de beste oplossing om de DB van site.be/nl te kopiëren/te exporteren en daarna op site.nl te implementeren?
    Zo heb ik een goede basis voor de.nl en kan ik er verder aan werken.
    Alleen heb ik nog nog nooit gedaan en weet ik niet of dit mogelijk is/best practise is…?

Iemand hier een idee over?

Alvast bedankt!
    Ronald

Als de teksten verschillen zal je 2 websites moeten maken.
    Je kunt met de export functie van wp de database downloaden en bij de 2e site de export importeren. Je hebt dan 2 exact gelijke websites. Je kunt daarna de wijzigingen invoeren.

Thread starter ronald123

(@ronald123)

@webheer Dankjewel voor de info!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Het onderwerp ‘2 verschillende domeinnamen/hostings en 1 dezelfde website’ is gesloten voor nieuwe reacties.