• Opgelost mrbuck

(@mrbuck)

Halloa allemaal.

Momenteel ben ik een blog aan het opzetten.
    Ik zit met 2 probleempjes die ik niet weet op te lossen.
    Dit is de wordpress installatie; http://tinyurl.com/y8932q3

1.Ik gebruik de template Hanging 2.0.
    Aan de zijkanten van de pagina staat “Please add some widgets here”.
    Ik weet wat Widgets zijn, helemaal te gek, maar hoe voeg ik ze toe aan de zijkanten waar nu “Please add some widgets here” staat?

2.Hoe kan ik de taal op de frontend veranderen?
    Momenteel verschijnt de tekst;
    “This entry was posted on vrijdag, november 6th, 2009 at 19:36 and is filed under Uncategorized.
    You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
    You can leave a response, or trackback from your own site. Edit this entry.”
    Hoe krijg ik deze tekst in het Nederlands?

Groetjes,

MrBuck

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • 1. Er zit in je admin een menu-optie ‘Weergave > Widgets’. Daar kun je een widget-gebied kiezen als je er meerdere hebt. Sleep de gewenste widgets naar het rechtervak.

2. Dat werkt alleen als je thema vertalingen ondersteunt. Is er geen vertaling, maar wel een .po-bestand, kun je zelf een Nederlandse vertaling maken door in poedit een .mo-bestand te maken.
    Is er ook geen .po-bestand, dan moet je waarschijnlijk zelf aan de slag en de tekst in de php-bestanden bewerken. (Of je kunt ‘m gereedmaken voor vertaling en dan een po-bestand maken.)

Thread starter mrbuck

(@mrbuck)

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb zojuist een screenshot genomen van de 2 problemen.
    http://img199.imageshack.us/img199/9753/wordpressh.png

1. Opgelost, maar nou heb ik een nieuw probleem.
    Boven bepaalde widgets staat de naam.
    Boven de zoek widget staat nu “Site Search”.
    Hoe verwijder ik deze tekst, of hoe kan ik ‘m Nedelands maken?

2. Ik kan geen .po file vinden en weet niet of mijn Thema vertalingen ondersteund.
    Gisteren heb ik iets geinstalleerd waardoor de backend Nederlands werdt, de frontend bleef Engels.
    Vanmiddag heb ik alle bestanden doorzocht, ik heb veel Engelse teksten Nederlands gemaakt.
    Een tekst blijft echt staan;
    This entry was posted on vrijdag, november 6th, 2009 at 19:36 and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site. Edit this entry.
    Hoe krijg ik deze tekst in het Nederlands, of hoe kan ik deze tekst verwijderen?

1. Als je de widgets naar de zijbalk hebt versleept, heb je meestal nog de mogelijkheid om extra instellingen te doen. Kun je niet gewoon op de widget klikken zodat de opties worden getoond? Als dat niet kan, kun je proberen een andere zoekplugin te installeren.

2. Die tekst staat waarschijnlijk in single.php .

Thread starter mrbuck

(@mrbuck)

Bedankt voor je hulp Funkphenomenon.
    Ik heb het opgelost door alle PHP files te doorlopen en alles te veranderen.
    De term Site Search heb ik vervangen door Zoeken.
    Ik ben zeer te spreken over WordPress, maar snap er de neten niet van dat er geen front en backend modules zijn waarmee je de taal kan aanpassen.
    Er zijn zoveel gebruikers, zoveel thema’s, zoveel widgets, waarom zijn er geen officiële Nederlandse taalmodules?
    Als ik wat verder ben ga ik er zelf eens naar kijken.

Groetjes,

Buck

De betere en/of populaire plugins hebben meestal wel vertalingen. Van themes zijn minder vaak vertalingen, want er zijn gigantisch veel themes maar relatief weinig gebruikers per theme (omdat er zoveel themes zijn). Het is aan de maker van de plugin/theme om het geschikt te maken voor vertaling.
    M.a.w. het is aan te raden niet zomaar een plugin of theme te installeren, maar eerst te kijken of er vertalingen voor zijn, of dat je zelf aan de slag kunt met een po-bestand.

Thread starter mrbuck

(@mrbuck)

Bedankt voor de info, duidelijk! 🙂

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Het onderwerp ‘2 problemen’ is gesloten voor nieuwe reacties.