• Hoi

Een tijdje geleden ben ik een nieuwe blog begonnen, omdat mijn oude site eerder offline was dan ik verwachtte heb ik geen goede backup kunnen maken. Ik maakte daarom een nieuwe database aan.

Nu is het eindelijk gelukt om via phpmyadmin bij mijn oude site de database te downloaden. Die wil ik graag op mijn huidige site, zonder die andere database kwijt te raken, want ik heb al behoorlijk wat nieuwe blogjes gepost. Hoe doe ik dit samenvoegen?

(Ik kan wel heel veel engelse sites vinden maar daar kom ik niet uit, dus ik hoop dat er een Nederlandse site is of iemand die mij in het Nederlands kan helpen!)

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Thread starter annouska

(@annouska)

Iemand die mij kan helpen? :$

Dag Annouska,

De blog berichten kun je via een WordPress export bewaren (EXTRA > EXPORTEREN) dan de server bestanden vervangen en de xml export via importeren weer op de nieuwe website toevoegen.

Lukt dat?

Groet,
    Thijs

Thread starter annouska

(@annouska)

De oude site is al offline, dus ik heb wel een paar oude blog berichtjes opgeslagen, maar niet meer sinds februari omdat ik het helaas elke keer vergat. (Nu heb ik een automatische herinnering ingesteld zodat ik dat niet meer kan haha)

maar de server bestanden vervangen wat bedoel je precies, althans waar enzo. En dat importeren bedoel je natuurlijk blogberichten bestand weer importeren?

Groetjes.

Dag Annouska,

Ja met importeren bedoel ik inderdaad dat je op de nieuwe website de inhoud van de ‘oude’ website importeert. Je hoeft de berichten dus niet zelf op te slaan, want met de export exporteer je in 1x alle berichten in een XML bestand.

Je hebt toch toegang tot phpmyadmin en wilt daar de nieuwe website op plaatsen? Dat bedoel ik met bestanden vervangen.

Groet,
    Thijs

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Het onderwerp ‘2 databases samenvoegen’ is gesloten voor nieuwe reacties.