1. Je kan zelf kiezen wat je doet met de domeinnamen. Ik zou zelf 1 doen zodat je de overzicht erin houd en dan het product bij de website erbij doen. (Persoonlijk)
2. Voordelen, het is gescheiden van elkaar waardoor heel misschien meer overzicht. Nadelen, meer om te onderhouden, kan moeilijker zijn en gewoon het gescheiden kan vervelend toe zijn naar je klant.
3. Waar je op moet letten bij hosting is hoe de mensen zijn en of ze veel kennis hebben met wordpress.
4. Ik raad zelf Rootnet. aan. Er zitten nette mensen en weten veel over webhosting.
Bedankt voor je antwoorden!
Ik zie dat mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld is. Laat ik nog een poging doen.
Mijn idee is om 2 domeinen te gebruiken met exact dezelfde content. Dus zowel bedrijfsinformatie als de producten op beide sites. Is het dan verstandig om bezoekers van http://www.bedrijfsnaam.nl direct automatisch door te linken naar http://www.product.nl? Of andersom?
Zijn bij doorlinken beide sites goed vindbaar door de zoekmachines of alleen de targetsite?
Als er een betere oplossing is dan doorlinken dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
Oke, ik begrijp het denk ik iets beter. Ik zou product naar bedrijfsnaam doen. Hiermee laat je jou klant associëren met je bedrijf en niet met je product. Hiermee kan je later weer een nieuw product makkelijker overbrengen naar je klant. Je zult sneller de reactie krijgen van “Dat bedrijf heeft weer iets uitgebracht” i.p.v. “De makers van dit product hebben weer iets nieuws uitgebracht”. Ligt er maar natuurlijk aan wat jij liever hebt.
Zoekmachines reageren op tags die jij opgeeft bij je website. Als je laat doorlinken zal er waarschijnlijk geen tags te vinden zijn bij de site waarvan jij doorlinkt.
Je zou je bedrijf apart kunnen doen en dan op die site van je bedrijf links zetten naar je product en toelichting geven over je bedrijf. Dan kan je bij product echt een hele webshop maken waardoor je site niet zo druk word. Houd er wel rekening mee dat als je een webshop maakt er een SSL certificaat op die site staat waar je jou webshop hebt. Dicht vanwege veiligheid 😉
Ik hoop je hiermee genoeg geïnformeerd te hebben! 🙂