• Opgelost mylinhlu

(@mylinhlu)

Hoi allemaal,

Onlangs heb ik een nieuw artikel gepost, waarvan de uitgelichte afbeelding op de index pagina afwijkt in grootte van de anderen. (http://www.linhsfoodspot.nl) Als je kijkt naar de foto van de aardbeivlaai en die van de tofu rijstkom zie je dat die van de aardbeivlaai langer is, terwijl de afbeeldingsgrootte wel hetzelfde is.

Dit heb ik geprobeerd:
    x Andere foto’s van de post gebruiken, werkt niet.
    x Foto’s van andere posts gebruiken, werkt wel.
    x Foto verwijderen en opnieuw uploaden, werkt niet.
    x Foto’s opnieuw opslaan en uploaden, werkt niet.
    x Artikel geheel opnieuw maken, werkt niet.

Kan een van jullie mij uit de brand helpen? Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

De pagina waar ik hulp bij nodig heb: [log in om de link te zien]

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Hi, ik denk dat het te maken heeft met dat je thema die de afbeeldingen toont als volledig. Die van de aardbei slagroomvlaai is namelijk 510x890px en die van de tofu is 600x900px. Die laatste is waarschijnlijk door de ingebouwde wordpress functie ‘add_image_size’ gegenereerd.

Kun je dit eens proberen: download deze afbeelding (zie hieronder) en upload die naar je media in WordPress. Vervolgens verwijder je de huidige uitgelichte afbeelding die er nu staat en vervang je door de mijne. Kun je aangeven of die dan goed is?

http://ikwebdesign.nl/img/voorbeeld-taart.png

Thread starter mylinhlu

(@mylinhlu)

Hoi Ruurd! Bedankt voor het meedenken 😀
    Ik heb jouw afbeelding geüpload, maar het staat nog steeds niet goed.
    Het vreemde is dat al mijn foto’s 600x900px zijn, maar dat alleen deze specifiek foto’s niet de juiste maat zijn.. Heb je wellicht nog andere ideeën?

Klopt, die foto’s worden namelijk terug geschaald naar dat formaat. Heb je al eens geprobeerd om de afbeelding van de aardbeientaart terug te schalen naar een origineel formaat van een andere afbeelding? Ik heb namelijk het vermoeden dat de afbeelding die nu afwijkt een dermate andere verhouding heeft qua breedte en hoogte dat die niet goed wordt terug geschaald of terug geschaald kan worden door WordPress. Dit wordt waarschijnlijk gedaan door 1) een plugin of 2) de standaard functie in WordPress: add_image_size.

Thread starter mylinhlu

(@mylinhlu)

Hoe bedoel je dat “terugschalen naar een origineel formaat van een andere afbeelding”? Ik sla al mijn foto’s op als 600×900. Als ik de afbeeldingseigenschappen open in WordPress (formaat, grootte bestand etc.) wijken die ook niet af van mijn andere afbeeldingen (zoals de tofu afbeelding). Vreemd hè?

Ja dat is zeker vreemd. Ik weet verder niet wat voor functie je thema gebruikt om de afbeelding in je template te zetten.

Maar jij schaalt dus zelf handmatig de afbeelding terug naar 600×900? Doe je dit in Paint, Photoshop of andere software? Of gewoon via de media library van WordPress zelf?

Thread starter mylinhlu

(@mylinhlu)

Ja, ik heb geen aparte functie om afbeeldingen toe te voegen (voor de front page gewoon get_thumbnail). Ik schaal mijn afbeeldingen met Adobe Photoshop CS 6 terug naar 600×900 en sla ze vanuit RAW op als .jpg. Ga dit weekend nog wel een keer de functions.php doornemen.

Oke, dan is het helemaal vreemd. Je zou eventueel de afbeelding die nu gebruikt wordt om kunnen zetten naar een background-image ipv een image. Ik heb geen idee in hoeverre je kennis hebt van css maar zoiets is op zich prima te doen en lost je probleem gegarandeerd op. Je dient dan wel aanpassingen aan je thema te maken, in die zin dat je een child-theme maakt en daarin html/css/php wijzigingen maakt.

Fijn weekend!

Thread starter mylinhlu

(@mylinhlu)

Hoi Ruurd,

Bedankt voor al jouw tijd en moeite om mij te helpen. Ik heb uiteindelijk het probleem nu in functions.php gevonden… Fijn weekend alvast! En nogmaals bedankt.

• Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 9 maanden geleden door mylinhlu.

Hey wat leuk dat je nog even de moeite neemt om te reageren 🙂

Geen dank joh. Fijn dat het is opgelost! Succes met je site en ook een fijn weekend.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Het onderwerp ‘1 Afwijkend uitgelichte afbeelding’ is gesloten voor nieuwe reacties.